scroll text

Jika anak Adam meninggal , maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara , sedekah jariyah , ilmu yang bermanfaat , dan anak soleh yang berdoa kepadanya .

Monday 6 February 2012

Kasih Kekasih .

assalamualaikum sahabat . pernahkah anda mendengar lunaknya nyanyian kumpulan nasyid in team , kasih kekasih ? pernahkah anda menghayati setiap patah lirik dalam lagu ini ? jika tidak , insyaAllah ana ingin menghayati lagu ini bersama anda semua yang sedang hangat bercinta .



tak perlu aku ragui ,
sucinya cinta yang kau beri , 
kita saling kasih mengasihi ,
dengan setulus hati .

apakah anda masih meragui pasangan anda ? oleh kerana ingin mendapatkan kepercayaan sepenuhnya dari dia , adakah anda sanggup mengorbankan diri anda sendiri ? masyaAllah . inilah yang terjadi dengan remaja kita sekarang . untuk membuktikan ' kesucian cinta ' , mereka sanggup menggadai ' kesucian diri ' . remaja sekarang , mereka menunjukkan betapa mereka saling mengasihi sesama mereka sehingga dunia ini seolah olah mereka yang punya . salah . sememangnya salah cara mereka ini . apa yang dimaksudkan dengan cinta suci ini adalah apabila mereka benar benar bersedia untuk mendirikan masjid seteguh masjidil haram . apa yang dimaksudkan dengan saling kasih mengasihi dengan setulus hati adalah apabila mereka saling menyetujui untuk membina sebuah masjid seindah masjidil haram dengan menerima segala kebaikan dan keburukan pasangan mereka . sebenarnya , perasaan cinta ini indah kan ?



ayah ibu merestui ,
menyarung cincin di jari ,
dengan rahmat dari Ilahi ,
cinta kita pun bersemi .

zaman moden kini , kita tidak boleh lari dari hakikat sebenar . ramai yang bercinta dan memilih pasangan mereka sendiri . sudah lama menjalin cinta , sudah lama berjanji setia , setelah yakin barulah mereka pohon restu ibu bapa . tidak salah cara ini . asalkan mereka mentaati peraturan peraturan batasan pergaulan mereka . nah , kemudian dibawa pasangan bertemu orang tua . apabila mendapat restu , bersyukurlah . bagi yang tidak pula , jangan berhenti memohon doa walaupun mungkin anda fikir itu suatu yang mustahil untuk menjadi kenyataan , walhal tiada yang mustahil bagi kuasa Allah . awas ! jangan kita lupa . cinta itu rahmat dari Allah . jangan sesekali kita musnahkan rahmat itu . hargailah rahmat itu . menghargai bukan dengan cara menambahkan lagi bilangan anak luar nikah di Malaysia negara Islam ini . gunakanlah rahmat ini sebaik mungkin . setialah dalam hubungan , ikhlaslah dalam hubungan , cintalah hubungan kerana Allah , bukan kerana nafsu . kerana cinta itu dari Allah , bukan nafsu !



sebelum diijabkabulkan ,
syariat tetap membataskan ,
pelajari ilmu rumah tangga ,
agar kita lebih bersedia ,
menuju hari yang bahgia .

sekali lagi ditekankan di sini , sebelum diijabkabulkan syariat tetap membataskan . mungkin sesudah mendapat restu orang tua , atau mungkin selepas anda bertunang , anda merasakan anda semakin dekat dengan pasangan . ingatlah ! green light yang diberi ibu bapa bukanlah green light untuk ke lembah kemaksiatan . dekat anda dekat di hati , bukan di jasad . sentiasalah menjadi kekasih Allah agar kita menjadi musuh syaitan . insyaAllah . teguhkan tiang masjid , kemudian kukuhlah masjid anda . belajarlah , kuatkan iman , kumpul ilmu , insyaAllah anda dapat menjadi raja sehari untuk setiap hari anda bersama pasangan anda nanti . 



kau tahu ku merinduimu ,
ku tahu kau menyintaiku oh kasih ,
bersabarlah sayang ,
saat indah kan menjelma jua  .

tamakkah anda ? memang tamak jika anda menginginkan lebih dari apa yang sepatutnya anda peroleh . tidak cukup lagikah Allah sudah berikan perasaan indah untuk anda dan pasangan untuk dialami bersama ? perasaan saling rindu , saling cinta , saling sayang dan saling kasih . tidak cukup lagikah ? tidak bolehkan anda bersabar sehingga saat indah itu benar benar menjelma ? bersabarlah wahai sahabat . kerana sabar anda akan membuahkan hasil yang tersangat indah . anda mahu menunjukkan dan membuktikan cinta anda ? tunggulah sehingga bernikah . kerana di situlah lahir keistimewaan sebuah ikatan pernikahan . sebuah hubungan yang mengubah perbuatan keji menjadi mulia , dosa menjadi pahala , haram menjadi halal serta murka menjadi rahmat . insyaAllah .



kita akan disatukan ,
dengan ikatan pernikahan oh kasih ,
di sana kita bina ,
tulus cinta mahligai bahgia .

subhanallah . indahnya hidup jika benarlah anda akan mendapat anugerah ikatan pernikahan untuk hubungan dengan kekasih anda . indahkanlah ciptaan Allah . yakinlah dengan ketentuan Ilahi . jodoh itu ketentuan Allah . mohonlah dengan Allah . Allah tahu yang terbaik untuk anda . istikarahlah . mohon petunjuk dengan Allah . apabila hati sudah yakin , jangan sesekali berhenti berdoa . bersabarlah . suatu hari , anda dan pasangan anda akan disatukan . suatu hari nanti , si adam akan berkata " aku terima nikahnya " . maka setelah itu , terbinalah sebuah mahligai bahagia yang setelah sekian lama menjadi idaman bersama . anda hanya perlu menekan butang ' pause ' sementara belum tiba saat indah itu . percayalah , setelah anda ' play ' dengan hubungan yang halal , anda akan lebih menghargai erti sebuah pernikahan . anda akan mendapati nikmatnya cinta itu apabila tiba saatnya .


semoga cinta kita ,
di dalam redha Ilahi ,
berdoalah selalu ,
moga jodoh berpanjangan .

sahabat , jangan berhenti berdoa dan berharap kepada Allah , Tuhan yang satu . ana juga merupakan seorang remaja , ana juga tidak dapat lari dari perasaan cinta , semoga kesabaran kita ini menjadikan kita seorang yang berjihad ke jalan Allah . berdoalah , semoga perasaan cinta yang terdapat dalam hati kita mendapat keredhaan dari Allah . bertawakallah , semoga dia benar benar jodoh kita . bersabarlah , semoga dia menjadi jodoh pertama dan terakhir kita . bersujudlah , semoga dia menjadi jodoh yang terindah buat kita , di dunia dan di syurga kelak . insyaAllah .



4 comments:

  1. terima kasih sangat sangat sangat my first reader ! =))

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum... nice and i like it.. heheh. :) betul, sebagai seorang hamba Allah, sememangnye kita x dapat lari dari perasaan cinta itu, dan sesungguhnya cinta itu fitrah untuk kita dari Allah SWT. sentiasa berdoa kepada-Nya untuk yang terbaik.:)

    ReplyDelete